CV

2017 – mahonie – maria holm nielsen, Hellerup
Freelancer www.mahonie.dk
• Koordinator, manager, presse- & kommunikationsmedarbejder.
Jeg har bl.a. arbejdet for coaches, massører, yogalærere, psykologer og forfattere.

2014 – 2017 Matzau Erhvervspsykologer, København
Personlig assistent www.matzau.dk
• Personlig assistent for direktør Majken Matzau.
• Koordinator og tovholder på projekter, events og hverdagspraktik.
• Ansvarlig for website, webshop og kommunikations- og markedsføringsmaterialer.

2012 – 2014 Trommen, Nordsjællands Kulturhus, Hørsholm
PR- & kommunikationsmedarbejder www.trommen.dk
• Udarbejdelse af PR-materialer, pressemeddelelser og opsøgende kontakt til pressen, opsætning og layout af materialer i InDesign.
• Opstilling af annonceplan og -budget samt udformning af annoncer.
• Udvikling og opdatering af hjemmeside og sociale medier.
• Tilrettelæggelse af sæsonmagasin, skrive tekster og udvælge fotos, være kontaktperson i forhold til samarbejdspartnere og grafikere.

2012 Hvidt Arkitekter, København
Kommunikationsmedarbejder (vikar)
• Vurdering af udbud og kontakt til samarbejds¬partnere.
• Udarbejdelse af konkurrenceansøgninger og præsentationsmateriale.

2011 Ballerup Kommune, Projekt: Youthcamp2011, Ballerup
Kommunikationsmedarbejder
• Kommunikationsplan, pressemeddelelser og kontakt til pressen.
• Ansvar for kommunikation vedr. program, hjemmeside, sociale medier, annoncer, invitationer og informationsmateriale.
Eksempel på resultat: Kulturchef i Center for By, Kultur og Erhverv i Ballerup Kommune Jens Overgaard har udtalt:
”Fagligt er Maria godt funderet, løsnings- og resultatorienteret og opgaver udføres sikkert og kompetent.”

2010 – 2011 Kunstfotograf Ingrid Bugge, København
Freelance Manager www.ingridbugge.com
• Sparringspartner vedrørende værker, projekter og kommunikation.
• Fundraising til projekter og rådgivning om markedsføring.
• Udarbejdelse af tekster til flyers, pressemeddelelser m.m.

2010 Vildskud – Festival for uafhængigt teater, København
Fundraiser www.vildskud.dk
• Udformning af projektbeskrivelse.
• Udvælgelse og vurdering af fonde, der skulle søges.
• Skrivning og målretning af ansøgninger til de forskellige fonde.
Eksempel på resultat: I samarbejde med de øvrige arrangører fik jeg rejst flere penge til festivalen end i de 7 foregående år.

2008 – 2009 Dubberman, København
Produktionskoordinator www.dubberman.com
• Ansvar for planlægning og styring af lydproduktioner fra start til slut.
• Kontakt til kunder, eksterne samarbejdspartnere og skuespillere.
• Kalenderbooking og koordinering af teknikere og lydstudier.
Eksempel på resultat: Via min motiverende væremåde har jeg altid kunne få kollegaer til at arbejde ekstra
– og har derfor altid afleveret projekter til tiden.

2007 – 2008 Teater Momentum, Odense
Presse- & kommunikationsmedarbejder www.teatermomentum.dk
• Udarbejdelse af presse- og markedsføringsstrategi.
• Kontakt til presse og publikumsgrupper.
• Opdatering af hjemmeside og udsendelse af nyhedsbreve.
• Produktion og koordinering af plakater, flyers m.m.
• Planlægning og koordinering af arrangementer og events.
Eksempel på resultat: Jeg har været med til at brande og fastslå Momentums betydning i teaterverden.
Jeg har lavet merchandise, der blev en trend hos publikum og guerillamarkedsføring, der blev omtalt i den lokale presse.

2007 NatFilm Festivalen, København
Assistent for festivalsekretariatet www.cphpix.dk
• Direkte markedsføring til specifikke målgrupper.
• Udformning af særtilbud til større danske firmaer.
• Kontakt til og koordinering af festivalens kritikerjury.
• Værtsfunktioner i forhold til festivalens udenlandske gæster.

2006 Event Specialisten, Farum
Eventkoordinator www.eventspecialisten.dk
• Udvikle tilbud og opstille budgetter.
• Kontakt med kunder og samarbejdspartnere.
• Planlægge, koordinere og afvikle arrangementer.
• Skrive tekster til nyhedsbreve og hjemmeside.
Eksempel på resultat: Jeg har researchet og opstillet tilbud på arrangementer
fra et stort helaftens-event med over 100 mennesker på Glyptoteket til et dagsarrangement på en skonnert.

2005 cph:dox – Københavns Internationale Dokumentarfilmfestival, København
Assistent for festivalsekretariatet www.cphdox.dk
• Direkte markedsføring til specifikke målgrupper.
• Forberedelse og afvikling af fester og arrangementer.
• Introduktion af instruktører og fungere som ordstyrer i Q&A-sessions.
• Værtsfunktioner i forhold til festivalens udenlandske gæster.

2005 Copenhagen International Film Festival, København
Jurykoordinator www.cphpix.dk
• Koordinering af kvindejuryens program.
• Udarbejde tidsplan og sørge for servicering mht. billetter, invitationer.
• Arrangere filmprogram, jurymiddag og voteringsmøde.

2004 cph:dox – Københavns Internationale Dokumentarfilmfestival, København
Afviklingsleder www.cphdox.dk
• Afvikling af festivalens arrangementer i Cinemateket.
• Stå for kontakten mellem arrangører, teknikere, kunstnere m.m.

2004 – 2005 Cinemateket – Det Danske Filminstitut, København
Programmedarbejder www.cinemateket.dk
• Udvælge film og billeder, skrive filmsynopser og introduktionstekster til Cinematekets månedsprogram og hjemmeside.
• Planlægge arrangementer i forbindelse med filmforevisninger.
Eksempel på resultat: Cinematekets publikumschef Marianne Hobel har udtalt:
”Maria er omhyggelig med sin research, skriver levende og letforståeligt – og så afleverer hun ofte FØR deadline!”

2003 – 2004 Mediebureauet – Tidens Tillæg, København
Freelance-skribent
• Interviewe og have kontakt med kunder.
• Formidle informationer om firmaer og produkter gennem annoncer.

2000 Den Sorte Diamant – Det Kongelige Bibliotek Kulturafdelingen, København
Udstillingsmedarbejder www.densortediamant.dk
• Planlægning og koordinering af det praktiske i forhold til en udstilling.
• Redigering af tekster og udarbejdelse af layout til flyer og brochure.
Eksempel på resultat: Udstillingskoordinator Lotte Philipson har udtalt:
”Maria arbejdede struktureret, engageret og med en fin fornemmelse for at få et flot resultat ud af mange,
meget forskellige medarbejderes samlede anstrengelser. Maria har et sikkert overblik og organisatorisk flair.”

UDDANNELSE

2003 Cand.mag. i Dansk og Film- & Medievidenskab
Odense & Københavns Universitet.

KURSER

2018 Digital Markedsføring (6 uger) Bigum og Co
Viden inden for sociale medier, SEO, e-mail- og content marketing,
brugervenlighed, Google Adwords og Analytics.

2014 Webredaktør i verdensklasse (3 dage) DM Efteruddannelse
Indblik i brugervenlighedstest, informationsarkitektur, søgemaskineoptimering.

2011 Onlinemarketing (6 uger) Københavns Erhvervsakademi
Indblik i teori inden for marketing på web, e-mail, sociale medier og mobil samt søgemaskineoptimering.

2009 – 2010 Projektstyring (6 uger) Køge Handelsskole/DM Efteruddannelse(Karakter:10)
Indblik i at etablere projekter med fokus på organisationer og processer.

SPROG- & IT-KUNDSKABER

Dansk – Modersmål
Engelsk – Forhandlingsniveau
Tekst-, tal- og billedbehandling, web, CMS og databaser – Brugerniveau

FRITID

Jeg dyrker yoga, meditation, går op i at lave mad. Jeg ser film, læser
og mødes ofte med venner og familie eller tager et smut forbi den lokale tapasbar.

 

For mere info se kontaktinfo her.